Na er al maanden naar hebben uitgekeken konden we eindelijk vertrekken. Om 3 uur moesten we aanwezig zijn voor onze school om in de bus te stappen. Natuurlijk was ik weer zo slim om de wekker zo goed aan te zetten dat hij niet af gaat, echt fantastisch. Dus ik had nog 20 minuutjes om op te staan mezelf om te kleden en op school te komen. Dat was dus wel echt een heerlijk begin, gelukkig verliep verder alles perfect. De vlucht verliep heel prima en met mijn bagage is ook alles goed verlopen, gelukkig maar.

Zodra we op onze camping aan waren gekomen, kamen we er al snel achter dat de chalets nog niet klaar waren. Dat betekenden dat we gelijk met onze onuitgeslapen hoofden Rome ingingen. Wat uiteindelijk echt wel te doen was.

We bezochten deze eerste dag al gelijk allerlei bekende bezienswaardigheden. Zo stonden we al snel voor de Spaanse trappen.

En hadden we nog eventjes de tijd om wat van de stad te zien. Zo zagen we heel veel dure winkels zoals Gucci en Prada maar kwam je ook door de mooiste straatjes met de leukste restaurantjes.

Even later gingen we weerdoor met de hele groep richting de Trevifontein. En wat is dat een groot ding zeg! Dit had ik nou dus echt nooit verwacht. Om ons heen stonden allemaal mensen in pak en een heel leuk fluitje waar continu mee werd gefloten als iemand de rand aanraakte of op de verkeerde plek ging staan.

Na deze fontein te hebben gezien moesten we een heel eind wandelen. We liepen namelijk naar een plek waar we heel mooi uitzicht zouden hebben over een plein en de stad. Alleen hadden de meeste nogal last van vermoeide benen en was dat dus een aardig pittig tochtje.

De dag eindigden we met een bezoekje aan de supermarkt en mijn kookkunsten. Wat kennelijk toch niet zo verkeerd moet zijn geweest aangezien ze mij de rest van de week hebben toevertrouwd met het fornuis.

De volgende dag gingen we Rome natuurlijk weer in. Na een druk ritje met de bus (ja echt druk iedereen stond tegen allerlei mensen aangeplakt hopend niet om te vallen) kwamen we weer in de stad. Deze dag stond in het teken van Klassiek Rome. We bezochten deze dag dan ook het Colosseum wat echt een heel gaaf gebouw is.

Het Colosseum was echt heel erg gaaf en hier hebben we dan ook zeker een uur rondgelopen als ik het nog goed heb. Hierna zijn we doorgelopen naar het Forum Romanum waar we ook weer even hebben rondgelopen. Het was deze dag ook weer lekker warm en enthousiast dat we waren liepen we ook lekker in een korte broek.

Dit was de eerste post waarin ik alleen nog maar de eerste twee dagen heb besproken. Op deze dagen heb ik de minste foto’s gemaakt dus ik denk dat de volgende parts leuker worden! Ik ga er in ieder geval mijn best weer op doen.